Der går ikke længe imellem, at beboere udtrykker bekymring over den manglende bemanding til Frederiksgårdens drift. Der er heller ingen tvivl om, at vores vicevært har fået mere travlt end nogensinde før, nu hvor han står alene med udskiftning af batterier, armaturer, ringeklokker, navneskilte og blandingsbatterier, samtidig med at de grønne områder også skal vedligeholdes og dagrenovationen i skraldeskurene skal holdes i skak.

Der gik heller ikke længe, fra nogle havde fyldt genbrugsstationen til bristepunktet, med bunkevis af usorteret indbo og gammelt skrammel ved fraflytning, førend de første klager og bebrejdelser over den manglende orden mandag morgen ramte både Erol og ejendomskontoret. “Hvornår sker der noget..?” messede en beboer igen og igen på onsdagens årsmøde, blot to dage efter. At den enorme, usorterede skraldebunke ikke var forsvundet fra den ene dag til den anden, blev oplevet som et alvorligt svigt.

Billederne herover viser det syn der mødte Erol mandag morgen, den 27. april.

Men Frederiksberg Renovation hjælper hverken med at sortere eller køre skraldet væk, når de kan konstatere at beboerne ikke har sorteret deres affald. Heldigvis fik vi hjælp fra vores faste murer og hans ladvogn måtte tur-retur til genbrugsstationen 5 gange, i løbet af ligeså mange timer, før end skuret var tømt.

Billedet herunder viser indholdet af en container beregnet til plastik, taget tidligere i dag.

Denne plastikcontainer vil desværre ikke blive tømt, førend indholdet er blevet sorteret. Finder de flere af denne slags, så kan de finde på at køre igen uden at tømme en eneste af containerne.

Så husk venligst lige (.. din nabo..) på, at vi alle skal huske at sortere vores affald. Dermed bliver nemlig automatisk bedre tid til levering af endnu mere af den efterspurgte beboernære service.

På forhånd tak!