Kære alle byttebogslæsere!

Nu har vi igen fået en større mængde bøger. 130 stk. for at være helt nøjagtig.

Desværre er hylderne nu helt og aldeles fyldt op, så en del af bøgerne ligger nu i den øverste del af bogvognen.

Imidlertid er der mange nye, spændende titler, hvoraf nogle er lagt frem på disken:

Andre titler, der kan anbefales er f.eks. 3 bøger af den kendte danske forfatter Kirsten Thorup:

Bøgerne foregår i hhv. 30’ernes og 50’ernes Danmark og handler om liv og eksistentielle spørgsmål på den tid.

Ægteparret Rachlins fortælling om “16 år i Sibirien” er en brutalt ærlig bog om at blive forvist til det kolde helvede i Stalins Sovjetunionen – måske ikke helt ulig, hvad der foregår i nutidens Rusland. Den er særdeles velskrevet og nem at læse.

Ida Jessens roman “Det første jeg tænker på” er en psykologisk roman om godhedens tyranni.

For dem, der kan lide spændende romaner, der foregår i 2. Verdenskrigs kampe, kan Alistair Macleans “H.M.S. Ulysses” være en herligt hårrejsende fortælling.

Sidst, men ikke, har den spanske forfatter Luíz Zafon skrevet det fremragende mesterværk “Vindens skygge” om en drengs opvækst i skyggen af Francos diktatur. Bogen bliver til tider helt surrealistisk, og læseren skal følge godt med undervejs, men så er den til gengæld også helt vidunderlig!

Som altid er I velkomne til at kontakte mig på enten mail eller telefon:

tuliacicero@gmail.com 

52580485, hvis I har spørgsmål.


Tidligere nyheder fra byttebiblitoket